begawan solo…

Salam….

Weii..,

Beberapa minggu lepas wa ada terbaca berita mengenai seorang isteri yang pernah menyertai rancangan realiti TV akademi fantasia menuntut cerai di makhamah. Bagaimana pun makhamah suruh kaunseling dan bincang lagi. Si isteri ni tadi pun telah mempunyai 4 orang anak….hmmm..

 

“A woman worries about the future until she gets a husband, while a man never worries about the future until he gets a wife.

Lalu wa bersoal soal lah pada diri wa sendiri. Mungkin kah dia masih risaukan masa depan nye. Perlu kah dia bermain taichi lalu meletakan tanggung jawab masa depan itu atas bahu suami nye. ..hehe mana ada …semua masa depan otomatik atas bahu suami unless lah dia seorang janda ….ni laki dia kemain la tegak dan tegap…ko.

 

“A man falls in love through his eyes, a woman through her ears.”

 

Lalu wa agak agak…   Agak nye masa dia sertai AF dulu telinga dia ada terdengar bisikan bisikan baru kot. Mana tau ada puji pujian yg amat merdu. Boleh jadi ..boleh..boleh jadi ape..

 

“Women marry men hoping they will change. Men marry women hoping they will not. So each is inevitably disappointed.”

 

Atau pun masa dia mula kahwin dulu si suami berjanji akan berubah tapi… tapi sampai la…dok takuk itu je. Lalu aku tertanye tanye.. ape kah perubahan yang sepatut nye di lakukan oleh si suami. ..keh keh..keh..macam soalan cepumas je ni….dia dah berjanji nak tambah kekayaan ..kot ?..atau tambah ketaqwaan?  ..tambah kesayangan..ehhh kecintaan ? ..tambah isteri..opps sori sori.

weii..suami….lu pikir lah sindri…..

“Man loves little and often: Woman much and rarely”

 

Atau…jeng jeng jeng…..Orang jantan ni kan cinta dia sedikit sedikit  je tapi muncul nye selalu selalu …pemurah depa ni . Orang pompuan pulak …cinta dia jarang jarang tapi dalam. Itu pasal cinta dia mahal rega nye …weii ..betul ke ni ..?

 

“A foolish man tells a woman to stop talking, but a wise man tells her that her mouth is extremely beautiful when her lips are closed”

 

Lelaki yang kurang cerdik ..dah tak tahan telinga tu dia pi cakap kat bini dia…

 

” jangan la kamu asik membebel siang malam…aku nak tidur pun payah! ”

 

Yang cerdik tu …jenis yg biasa flirting,  dia akan cakap begini….

” yang yang …ayang ni kan masa bibir atas dan bawah tu rapat tertutupkan …harramak cantik dan menawan bukan main laa bibir ayang tu yang…macam angelina jolie ”


Alahai ..jauh dah wa melalut ni.  Asal nye tadi wa nak ajak discuss pasal isu semasa….pasal amerika….pasal gaddafi.. pasal radiasi nuklear…pasal american idol.  Takpe la lain kali je .

Sebelum wa mengundurkan  diri ..izinkan wa mempersembahkan sebuah lagu. Lagu hebat dari negara jiran kita. Orang tua menyanyikan nye…

klik…..with love arr.

About the ol' rascal

Once , a lead student of Kelas Malam. View all posts by the ol' rascal

3 responses to “begawan solo…

  • zaraforever

    Assalamaualaikum.. PA.. lamanya x dengo khabar..
    awat tinggalkan MP.. kata nak setia kat sana.. hehehee
    sian dia x de kawan dah kt MP.. memasing dah lari ke FB.. sy baru je wat acc nie.. saje try.. tp x faham lg.. huu~ wish u all the best.. wassalam..

    Like

  • theolrascal

    pasir pun berubah
    ini kan hati orang…

    zara, kamu jangan tembak saya arr…

    Like

  • zaraforever

    hehehee… ye la.. betul3…

    saya nak tembak..?? uhuhuhu… dah taubat la.. x de tembak2.. bakor jer.. hak3 :p

    Like

comment.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: