gayat ke?….

weiii…kak,

Ini permandangan skyline bandaraya chigago. Bangunan yang paling tinggi itu lebih di kenali sebagai sears tower walau ia kini di panggil willis tower sempena pemilik baru nye. Ketika pembinaan nye siap dalam tahun 1973 ia adalah tertinggi sekali dalam dunia. Kini dia jatuh ke tangga ke-7. The  Burj Dubai telah mengambil alih sebagai tertinggi.

Tapi menarik nye sears tower ni adalah kerana ujud nye  ” the ledge ” yang di bina di tingkat ke 103 pada ketinggian  bangunan itu. Ledge ni ada lah pangkin yang di bina dari kaca. Pangkin itu kemudian terletak pulak di luar bangunan berdinding dan berlantai menggunakan kepingan2 kaca cerah.

.

.

Apabila kita berdiri di dalam nye kita hanye akan nampak seolah2 kepingan dinding dan lantai kaca itu di pasang seolah ia menggunakan gam semata2. Tidak ada kelihatan rangka2 besi menyilang untuk menyakinkan kita bahawa ia amat teguh sebenar nye.

So ini la cabaran sebenarnye kepada para pengunjung. Berani atau tidak kita berdiri di situ. Maksud nye dia menguji tahap kegayatan kita lah. Tu kita tengok tu…punye lah tinggi ..dah tahap awan dan kabus ….

Kita tengok lagi gambar2 di bawah…ye kak..

.

.

.

.

Lalu akak dan abang datang lah melawat. Setengah anak2 ni mereka terlalu innocent nak tau pasal gayat2. Maka ada setengah kanak2 tu seronok sangat dia santai la meniarap tampa ada rasa takut.

.

.

Tapi ada jugak anak kakak2 kita yang sedikit lasak. Akak dan abang pun ikut lah berdiri sama didalam tu. Tiba2 anak akak tu terlampau seronok..dia lompat2 kat atas lantai kaca tu…harramak…budak ni!!

Alahaiii kak ….sejuk kaki saya …dah.

 ” Bang ..abang jangan eksen la bang….”

Lalu aku  teringat pulak akan bangunan tertinggi di negara kita. Klcc. Antara dua menara itu ada jambatan menyambungkan nye……

.

.

Kak,

..cer kita buat lantai tu dari keping kaca see-thru. Ok kan…. Satu je la kak. Nanti akak datang jangan pakai skirt pulak.

Satu lagi haa …akak pastikan la…yang abang tu bila dia datang . Teropong jarak jauh yang dia beli dulu tu akak sorokan.

.

.

lepas tu kalau tension tension ..akak tinggal sorang2 tu ..tak de orang nampak ..amik gitar buruk abang tu..pasang lagu ..haaa…kak la bamba kakkkkk…..

akak joget la gile gile sikit haa ..kak

About the ol' rascal

Once , a lead student of Kelas Malam. View all posts by the ol' rascal

10 responses to “gayat ke?….

  • zaraforever

    uishh… kalau saya kat situ sah2 dah ketaq lutut.. memang gayat kat tempat tinggi.. bagi 1 juta pun x mau naik situ.. hahahaa😀

    Like

  • cinta

    1juta? saya nak! bila nak gi tu? siap golek2 lagi kat situ nanti … huhu

    Like

  • zaraforever

    hahahaha… kalau 1 juta rupiah.. cemana..? ehehehhe :p

    Like

  • RHS17

    Salam.. h0w r u d0ing 0l’champ ? darn sxy 0ne i cn say.. :p

    I missd reading ur bl0g..s0wie.. bz being sick n bz cathin’ up wth s0me lil’ thingy w0rk 0f mine…plus rec0verin..

    Well…if u ask me w0uld i d0 it? Hell yeah !! yes i w0uld..hehehe its freakin fun!!! =) thrilling heart pumping m0ment when ur up thre high in da sky 0r seeing things s0 tiny fr0m skies ab0ve.. co0l!
    h0w bout u n me gve it a sh0t ey? Dare enuff? =)

    if u win da wh0le teh tarik sessi0ns wth dat Mary is 0n me.. (p/s:he’s s0 g0nna get me f0r callin’ him Mary !hikhikhik…he’s s0 pretty…)

    till then tis me signin’ 0ut..

    take care

    cheri0s! =)

    Like

    • theolrascal

      RHS17
      aahh..feel sorry to hear that you are sick..hope you are on speedy recovery..gal.

      i’ m sure gonna win..you know ..i could dance zaphin up on the ledge…no sweat.

      teh terik on you haaa..plus murtabak. ekeke

      Like

  • matt

    Dear OR,

    Y dun the 3 of us try bungee jumping instead?
    hehehe……ada berani ka?
    i wonder how la kn…..uhuh?

    Like

comment.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: