dunia buaya..dunia kita..

Bujang Seblak yang di buru masih bebas.

Walaupun khidmat pawang buaya terkenal Indet Sanabong di gunakan untuk menangkap nye namun yang berjaya di tewaskan setakat ini hanye lah dua ekor buaya yang di katakan konco kepada Bujang Seblak.

Apakah Bujang Seblak yang dikatakan buta sebelah mata nye itu juga berilmu sapertimana  Indet Sanabong. Ada kemungkinan kah bahawa  seekor buaya juga boleh mempunyai ilmu tentang manusia lalu berkemampuan berfikir  dan  menahan diri nye dari memakan umpan yang di pasang oleh Indet Sanabong?

” Jangan makan ….haii, takkan baru saja hari tu wa baham sorang manusia hari ini senang2 je muncul lagi lauk depan mata wa ni….weii…daging anjing lagi tuu..ini misti trick ni..hehe ..” 

Weii..wa  tak tau  ..wa saja reka2 kalau betul Bujang Seblak boleh berfikir sudah tentu dia berfikir macam tu. Luu pulak jangan lah ingat wa ni buaya!!

Dari gaya tindakan dan kelicikannye si Bujang Seblak ni pasti mengingatkan kita akan seekor lagi buaya yang lebih terkenal dan pasti ramai masih mengingati si Bujang Senang.

Beberape hari lepas wa berbual dengan sahabat wa  Max.

Kata nye ada lah hari tu dia nampak seorang gadis melayu (alahaiii ..awek laa..) melepak dengan Awang Hitam. Kemudian tu muncul lagi sorang Awang Hitam kawan kepada Awang Hitam yang berpasangan dengan awek melayu tadi tu.

Kemudian awang Hitam cakap kat awek tu ..

 ” let me see your hand..”

Awek tu hulur lah tangan dia kat Awang Hitam kawan kepada pak we Awang Hitam dia. Maka Awang Hitam tu belek belek lah tangan awek melayu ni. Konon  konon ramal ramal tengok tengok nasib.

Max cakap…

” aku tengok……hangin je!!.. ”

Wa sahut dengan cabaran…

” ..abis tu ko tak pukul negro tuuu..? ”

..jawapan max..

” …macamana nak pukul badan dia besor…kalau kat kampung tak tau lah lagi nasib negro ni.. besor tak besor…tak kira dah…”

Wa dengor cerita Max darah wa pun ikut  menyirap. Menyirap….pasal wa tau gelagat Awang Hitam. Mereka   boleh bertukar dari manusia menjadi buaya dan berkehendak saperti buaya. Gadis melayu tu pulak wa pun boleh gak agak2 tahap kemampuan berfikir cara  manusia nye…ciput.

Wei….dalam dunia buaya tidak ada manusia, dalam dunia manusia ada banyak buaya….ecewahhhhh falasepah.

Apalagi  yang harus wa tulis mentara menunggu Spain lwn Portugal nii….

About the ol' rascal

Once , a lead student of Kelas Malam. View all posts by the ol' rascal

4 responses to “dunia buaya..dunia kita..

comment.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: