olimpik 2012 bermula….

Sukan Olimpik 2012 telah bermula.

Queen of England turut serta dalam opening ceremony dengan adegan video klip nye bersama perisek british James Bond 007.

Queen lakukan semua adegan melainkan ketika terjun dari helikopter dengan Mr. Bond yang di gantikan dengan stuntman. Selepas terjun dia pun muncul di stadium untuk acara pembukaan.

Olympics - Previews - Day -2

Atlit  kita bagi acara menembak di wakili Nur Suryani Mohd Taib yang sedang sarat mengandung lapan bulan. Dia di jangka bersalin pada Sept.2 2012. Alahaiii….

Kalau ada rezeki anak nye juga reseki kita rakyat Malaysia , mintak mintak dia bawa pulang pingat emas.

Wa pun harap bukan dia seorang saja atlit yang akan membawa pulang pingat emas.

Malaysia's Nur Suryani Mohd Taibi participates in the women's 10m air rifle qualification competition at the London 2012 Olympic Games in the Royal Artillery Barracks at Woolwich in London

Hakikat  berkemahiran tinggi nye dia membedek air rifles tu maka kita tidak dapat mencari pengganti untuk menggantikan nye dalam acara itu.

Masa kecik2 semasa wa membedek lastik untuk melastik burung yang sedang bertenggek menyaksikan burung yang cuba wa lastik itu terselamat.

Kini yang paling wa bersyukur sekali adalah  kerana mata wa tidak menjadi  buta akibat tali tiub getah basikal itu terputus semasa wa menarik nye pada kadar maksimum.

YUS02. SUBANG (MALASIA), 20/07/2012.- Fotografía de archivo fechada el 5 de junio de 2012 donde aparece la tiradora de rifle de aire, Nur Suryani Mohamed Taibi, de Malasia, durante una competencia en

Wa harap topi ” winner ” yang di pakai oleh nye itu membawa kemenangan kepada nye.

Kalau wa jumpa sebelum dia  berlepas mahu gak wa offer dia pakai topi real punye degil ” ol’ rascal ‘‘ wa.

Namun dek sukan itu berlangsung di England wa harap sangat mereka tolong lah jaga segala pergerakan Mr. Bean.

Wa risau sangat Mr. Bean ni termuncul pulak tergedik gedik di tengah2 gelanggang ketika atlit kita sedang serious bertanding.

Majulah sukan untuk negara.

4 thoughts on “olimpik 2012 bermula….

  1. Hopefully we could gain smthg from this tournament. Chong Wei pun bukan muda lg….dh pangkat Datuk pun….hehehe….Kalau dia score gold medal kali ni agak2 dapat x title Dato’ Seri?
    Apapun wa mengharap gak pelumba basikal anak ganu kita score emas n tinggalkan omputih lain kurang2 pun 3 tiang….hehehe

    Selamat maju jaya buat atlit negara…..:)

    Like

  2. lu arr olrascals … wa belum sempat baca blog yg dulu, lu sudah keluar cerita baru. efisyen haa lu … kalau lah athlit kita seefisyen lu, wa tabik spring … tapi kan … huaaa hampir semua sudah boleh balik. wa tengah tunggu chong wei … mintak2 lah dia boleh kasi wa rasa bangga sikit … alahaiii …

    Like

    1. Cinta Menora,

      thank you for the compliments…

      semasa wa post reply ni negara kita sudah ada jamainan pingat dari chong weiii…hanye emas atau tidak saja.

      tapi kan…. lin dan ada better six packed dari chong wei..

      Like

comment.