apppraising the devils – 3

Kalau wa enlarged kan gambar ni lalu wa fokuskan ke wajah nye pasti lu akan dapati dia sedang tersenyum. Punye la manis..gula pun kalah.

Dia tersenyum tu bukan pasal ada kemungkinan dia perasankan  wa sedang mengambil gambar nye. Tidak, …tidak sama sekali. Wa apabila buat kerje2 James Bond 007 ni takde nye orang akan perasan.

Takpe. Wa bagi tau ape pasal dia senyum….

Dia senyum tu pasal menatang kat bawah ni lah…

Menatang ni berada betul2 di sebelah meja dia. Tuu.. yang dia senyum tak putus putus..

Dulu dulu bila  nak copy dokumen kita semua kena merantau, marathon, menapak  ke jabatan lain. Masa tu wa pun pelik jugak pasal ape yang jabatan wa   sebagai nucleus seluruh kilang boleh kan tak ada menatang ni.

Dua tiga hari lepas pengurusan tinggi menghadiahkan nye ke jabatan wa. Selepas service dan adjustment lebih kurang technician nye pun memberikan sedikit training akan sikap dan perangai menatang ni.

Lu perhatikan gambar ini betul2. Cubicle yang paling dekat ni cubicle dia lah yang tersenyum kat atas tadi.

Harramak …lu tak perasan ke di celah2 tu ada terselit selebriti bollywood berkacamata gelap pun tengah kyusuk mendengar taklimat..hehe.  Sat wa ” cer cite, cer cite ” ye…

Selebreti ni yang wa maksudkan.

Dia ni dah sebulan MC kerana pembedahan mata. Lepas raya kembali bertugas. Dek kerana kata nye mata nye belum berapa pulih dan atas nasihat tu yang otomatik naik taraf jadi selebriti tu…alahaiii.

Kemudian hari ini ada lah hari terakhir bagi dua undergraduate dari Yemen (UIA) menjalani latihan praktikal di jabatan wa.

Gambar bawah ni kelihatan dia sedang buat presentation pada ketua jabatan tentang  assignments2 yang telah di berikan kepada mereka berdua.

Namun ada perkara sedih atau lucu berlaku, wa pun tak tau nak takrifkan.

Tengahari tadi wa terdengar salah seorang dari mereka berdua tu menggelupur cari charger handphone . Katanye charger dia ada bertulis nama . Jenuh di selongkar kiri kanan atas bawah tidak gak berjumpa.

Penyudah nye dia terjumpa juga charger tu. Dia jumpa dalam tong sampah!

Wa siasat arr sikit. Wa tanye lah dekat meja mana dia charging handphone . Ada lah seseorang memberitahu wa…” tu kat meja tu ”.

Petang tu si jenglot muncul. Wa tanye dia ..

Weii…ko ke yang buang charger mat Yemen ni dalam tong sampah..?

Dia jawab…

ha’ah. Bersepah atas meja aku …aku buang lah dalam tong sampah..”

Hmmm…alahaiii…nampak nye ada menatang baru , ..ada juga menatang lama dalam jabatan.

About the ol' rascal

Once , a lead student of Kelas Malam. View all posts by the ol' rascal

12 responses to “apppraising the devils – 3

comment.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: