pantai jeram ..

Ini adalah permandangan di pengkalan nelayan Jeram , Kuala Selangor.

Bangunan di sebelah kanan itu adalah restoran medan ikan bakar pantai Jeram. Mereka se ingat wa adalah perintis yang menimbulkan ‘ kegilaan’ pengunjung melayu untuk menikmati makanan laut di pantai Jeram.

Namun dominasi mereka tidak lama. Selang ke kiri sejarak 50 meter dari tempat wa mengambil gambar ini terdiri restoran Aroma Ikan Bakar yang lebih besar. Lebih gah.

Wa memberhentikan van tua wa di sini. Wa suruh anak wa snap gambar nye. Lalu wa  tanye samada mereka bersetuju yang permandangan ini cantik?

Cantikkkk…. jawab mereka serentak. Ada nada perli wa rasakan dalam tonasi jawapan mereka. Ahh…tak mengape anak2 pompuan ni kan manja. Lalu wa teruskan ngomelan wa…

…tuu,  kat ujung sampan2 yang tertambat tu.. Di situ lah dulu masa abah kecik2 dapat banyak belangkas. Dulu tempat ni tak macam ni. Dari umah nenek abah depan sekolah batu 2o tu abah jalan kaki je… Asal cuti sekolah je atuk korang hantar abah ngan pak long korang semua ke rumah nenek.. Kita orang nak buat ape lagi ..asal lepa je …merayau lah ke pantai…

Ngomelan wa tidak mendapat reaksi yang wa harapkan dari anak2 manja wa tapi salah sorang memberi cadangan.. ” abah kita pi Ostolia boleh tak? ”. Mem wa mengerling ke arah wa dan mata kami berbicara.

Kemudian wa teruskan perjalanan untuk memenuhi jemputan adik wa ke rumah nye di Parit Mahang yang terletak beberape kilometer dari pekan Ijok seminggu sebelum berakhir nye Syawal.

Pantai jeram tidak lagi saperti mana yang wa rasakan semasa wa kecik2 dulu dan agak nye.. we may never love like this again

About the ol' rascal

Once , a lead student of Kelas Malam. View all posts by the ol' rascal

6 responses to “pantai jeram ..

comment.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: