bukit tabur..

Pendaki pergi pagi terus mendaki.

Wa pulak datang petang minggu, .. buat risikan ..ngeeee.

Mereka yang dah daki kata permandangan dari puncak bukit tabur ni ..breathtaking.

Ingat2  risik risik pun dapat lah kami tengok permandangan tasik Empangan Klang Gate dari atas. Anak wa pulak rupa nye tak bawak kasut. Dia pakai slipar.

So.. kami turun lah melalui sebelah kawasan gate utama tu ke bawah dan memerhati permandangan di situ.

Lain kali lah nampak nye wa datang semula bersama para rascals wa cuba daki bukit tabur ni.

About the ol' rascal

Once , a lead student of Kelas Malam. View all posts by the ol' rascal

7 responses to “bukit tabur..

• Cinta Menora

Bukit Tabur ni di mana, PA? Tempat ni macam we pernah sampai aje …

• theolrascal

Cinta Menora,

alahai…ahaha
    tu kat belakang taman melawati..hehe
    SMK taman melawati tu..lu terus sampai belakang sana ..hahaha

• ujang kutik

Sdr theolrascal,

Nampaknya saudara telah ‘menceroboh’ territory saya tanpa kebenaran. Ini tentu bukannya sandiwara.

Sehingga ke tua saya tidak tahu bahawa di persekitaran kawasan saya ada lokasi sebegitu cantik dan menarik.

Sdr, naluri seni saya ada sedikit persamaan dengan saudara. Saya seronok mengakrab ( maaf kerana saya selalu menggunakan kalimah cari makan ini) alam.

Sedemikian, kalau kaki pancing ada pancing dan peralatannya, saya pun ada. Bagaimanapun, sejak beli saya masih belum pernah menggunakan pancing bertuah itu.

Petang tadi saya membelek-belek kasut ‘heavy duty’ di sebuah kedai hardware. Harganya boleh tahan juga – RM99.00/RM182.00/RM240.00. kalau harganya di bawah RM50 saya beli. Manalah tahu satu hari nanti saya akan menjelajah hutan. Saya mendapat ilham untuk membeli kasut sebegitu kerana dirangsang oleh staf di tempat saya bertugas di luar daerah baru-baru ini. katanya kasut itu sangat berguna untuk keselamatan diri.

• theolrascal

ujang kutik,

Semasa ” pencerohan ” itu saya memang dalam keadaan sedar bahawa itu kawasan saudara. Bahkan bukan saudara saja tapi kawasan Puan Cinta Menora di atas tuu juga..ahahaha.

Saya ambil kesempatan merekomenkan bahawa kalau tuan belum lagi ada kasut heavy duty tu, beli lah saja yang termurah sekali.

Untuk ke kaki bukit tabur ini, iaitu permulaan treking. Selepas smk taman melawati itu tuan dan semua termasuk puan CM juga, pandu terus hingga jumpa roundabout pertama, ambil pukul 9 dan bila bertemu roundabout kedua, ambil pukul 12 dan terus hingga jumpa simpang ‘T’, .. ke kanan terus hingga sampai pintu gate pondok kawalan. Di situ ada lorong trek nye ke puncak. Tapi rasa nye tak perlulah kasut heavy duty tu..hehe.

Cantik juga ” territory ” tuan dan puan berdua ni..hahaha.
      Saya pasti akan datang menceroboh lagi kemudian.