di sana di sini….

Ini surat beranak Obama…yang telah dikeluarkan oleh White House ..rasmi nye dia di keluarkan dalam file pdf

..lalu apabila tengok surat beranak Presiden Amerika ni, tidak boleh tidak kita akan cuba bandingkan dengan surat beranak yang kita sendiri punye..

..ada tertera nama hussein di situ. Jadi aku cuba cari di bahagian mana akan tercatit tentang agama nye. Tak jumpa. Rasa nye memang takde. Tak mengape lah …

Donald Trump yang bercita2 nak jadi presiden amerika mengambil full credit dengan tersiar nye surat beranak obama. Dia cakap pada sidang akbar..

“I feel I’ve accomplished something really really important and I’m honored by it,”

Tapi malang nye Trump masih tak puas hati ..dia ungkit pulak kelayakan dan sejarah akademik Obama. Trump cakap Obama masa di kolej occidental ada lah seorang pelajar yang teruk, lepas tu Obama  masuk pulak columbia. Lepas tu Obama  masuk Havard.  Trump pun ngungkit lagi..kata nye..

..kalau Obama seorang pelajar yang teruk macamana pulak dia boleh masuk Havard..

Seterus nye Trump suruh Obama keluarkan pulak senarai rekod akademik nye semasa di occidental.

Weiiii…kalau macam ni bila nak abis daaa….lalu aku teringat akan senario kehidupan kita sehari2.

Surat beranak kita memang takde masaalah nak tunjuk…anytime je..cuma…cuma  surat tu je yang kita risau orang ternampak…

”..tu la ..surat pajak gadai..!! ”


6 thoughts on “di sana di sini….

  1. surat pajak gadai pun kono juga tunjuk tak susah nak tobuih nyo balek….Quizz….dalam banyakx surat yang kito punyo…yang ada namo kito, surat apo yang kito tak leh nak tunjukkan….walaupun surat tu atas namo kito….. ?

    Like

      1. Salah tu , kalau surat nikah satu lagi, kito kono tunjuk jugo kek LHDN, nak kurangkan incometax…surat yg kita tak leh nak tunjuk…surat mati laa……huhuhuhu

        Like

  2. PA, pandai betul si obama ni simpan surat-beranak dia, ek .. masih cantik dan baru lagi .. kalau nak compare dgn surat beranak saya .. huh, dah lencun .. bertampal sana-sini ..!!

    Like

comment.