cicak..

Hari ini aku baca berita pasal ada seorang ahli perniagaan kerugian RM60 ribu di tipu oleh rakan nye. Semua nye gara gara cicak tokek.

Konon nye duit itu akan di kongsi untuk membeli seekor cicak tokek yang berharga RM300 ribu yang kemudian di katakan ada seseorang pembeli yang akan membeli nye semula pada harga RM 1.5 juta!!

Amboiii…mahal nye cicak. Cicak tu pun rasa nye ada la sebaya2 cicak yang biasa2 kat siling2 rumah kita tu. Rasa nye cicak ni kalau di perbuat dari emas tulin pun tak sampai la beratus ratus ribu. Aku google list harga cicak tokek ni. Bagi yang berat nye 500g. harga dia RM 1/2 juta….masyaaAllah..

Kata la harga emas sekarang RM164/g.  Jikalau berat cicak emas tu 500g, maka harga nye baru 164 x 500 = RM82 ribu…

Oleh kerana ia terlalu jauh mahal dari harga emas mesti lah ia perlu di nilai dari segi dan sudut yang berbeza. Jadi ape nilai khasiat cicak ni sebenar nye. Dia boleh pulihkan orang yang sedang nazak hingga sihat pulih sedia kala dan serta merta dah boleh pi main futsal ke?

Aku google lagi. Kata nye ia boleh pulihkan penyakit aids dan hiv. Betul2 ke ni? Bukan cobaaan cobaan arr…Ada bukti saintifik ke dah…Takpe la tak nak dah aku susah2 menggoogle.

Satu je nasihat aku …sebelum kita terpaksa susah2  beli cicak tokek ni baik je kita amalkan cara hidup yang sihat. Kalau nak kahwin dua pun kahwin laa. Tapi buat elok2….hik hik hik…ape aku cakap ni…ngeeeee..

Tapi kan…rega nye tu …macam aku dah terbayang macam aku dah dekat sangat nak jadi jutawan segera je la. Aku pandang2 gak kat siling atas ni , mana tau kot muncul dua ekor kembar sepasang…hehe..

Tapi kan …rasa nye malas la aku nak havoc kan kat bini aku tentang tak lama lagi aku jadi jutawan ….pasal baru hari tu  je kami beli ikan cencaru sekilo RM9,50..hmmm .. bingit telinga aku dengo komplen dia….

haii la cicak …cicak ..cicak….

About the ol' rascal

Once , a lead student of Kelas Malam. View all posts by the ol' rascal

8 responses to “cicak..

  • Den CDO

    Mahal tu harga yg dibaya untuk seekor cicak. !Tak lama lai Den ghaso species ini akan pupus….!!!

    Like

  • cinta

    eeeishh … geli-gelemanlah tengok cicak tu, PA. mahal mcmana pun, kalau saya terjumpa, saya yg akan cabut lari dulu …

    Like

  • RHS17

    Salam my dear OR… =)

    h0w r u doing 0l’ champ? h0pe everythng g0es well wth da new w0rk thingy..missed reading ur bl0g seh.. =)

    well speaking b0ut dat cicak….. ur best buddy did asked me 0nce bout it and seems his s0 keen b0ut tis tokke..hikhikhik..
    y d0nt u ask him t0 do s0me part time w0rk hunting f0r it… ngeeeeeeeee… ;P

    p/s: s0wie babe.. but u n da cicak s0 cute sehh!!! l0lz.

    Like

  • theolrascal

    RHS17,
    salam..’m fine ..well ….so and so..
    you missed my blog eh?..you don’t miss me huh..? ..huaaaaaa..

    ooowh i’m not going to let him become a millionaire sorang2..over my dead body ..babe

    we gonna spent some time together in london ..watching kate and willy pass by..

    wanna come with us….ekekeke..
    good day.

    Like

  • Anonymous

    0wh dear…0f c0z seh i missed u to0…missed dat p0sing maut u used t0 gve via his wc..hikhikhik..

    well he said m a wicked gf f0r c0mparing him t0 dat tokke..Ahakz!! nk g lond0n eh?hahaha…let me take b0th 0f u f0r a tour if u guys r there 0keh?…

    s0 hurry up u guys .start hunting f0r dat blo0dy cicak n get rich… ;p🙂

    take care & hve a nice day 0l’ Champ…

    xoxoxo
    au revi0r….

    Like

  • zaraforever

    apa yg buat dia mahal sgt ntah.. padahal cicak jer… tp tu lah.. orang sanggup buat apa saje demi $$$$

    Like

  • zaraforever

    kalau tukar betul jadi cicakman.. suh dia cari duit RM1 juta.. hahahaha😀

    Like

comment.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: